San Cristobal

Hejsan! Idag vid elva tiden kom vi fram till San Cristobal de las casas efter en 11h bussresa. Vi lämnade väskorna på Hostelet och begav oss för matjakt. Första stället vi stötte på var Burger King så det fick bli det! Sen tillbaka till Hostelet för att då checka in. Blev en lång siesta då bussresor inte ger en ordentlig sömn om man säger så.

Imorgon vid fyra kommer vi åka en 18h bussresa för att ta oss till Cancun.

Och igårkväll när vi skulle säga hejdå till alla på Hostelet som vi varit med i fem veckor blev det väldigt sorligt. Man såg lite glansiga ögon på många i vår "Tower Bridge hostel familj".

En liten bild från Hostelet vi stannar på inatt.

Hot springs

Igår var jag och Adrian med hela gänget som vi åkte till Chacagua med. Vi vandrade ca 1,5 timme i bergen upp till varma källor sen vandrade vi tillbaka. Vi fick även korsa floden 6 gånger vilket kunde vara lite klurigt med hala stenar. Haha. En helt underbar dag som avslutades med goda räkburgare i solnedgången. Max var tyvärr inte med eftersom han gjorde sin tatuering!

En salig blandning av bilder

Jag och min nya mexikanska vän Mayte. En av få blonda mexikanskor man träffat.

Gruppbild i baren på Hostelet.

En till gruppbild ;-)

Gruppbild i Chacagua.

I väntan på våra fiskburgare...

Samma middag.

Jag och tjejerna badar i lagunen.

Frukost time!

Jag ändar en regel på "The Wheel of Fortune"

Bartendern T och receptionisten Tara

T och jag på livemusic night.

Planering

Tänkte skriva lite om våra planer för nästa vecka. Fredagen den 14 åker vi med natbuss till San Cristobal de las Casas. Och sedan spenderar vi en natt där för att den 16onde åka natbuss till Cancun. Och den 18onde landar Adrians föräldrar, lillebror plus flickvän och kusin och de ska resa med oss i två veckor i Cancunområdet. Vi börjar med tre nätter i Playa del Carmen som ligger en timme utanför Cancun.

Bilden är tagen av Sandro på vårt hostel.

Chachacua nr. 2

Helgen i chachacua har varit trevlig med många nya bekantskaper. Utöver det har jag saknat Puerto väldigt mycket. Våra cabanas i chachacua var inte jättefina och stranden var precis som vilken strand som helst. Det låg ungefär 2,5 timme bort härifrån med minibuss och båt.

Igårkväll var väldigt härlig då vi tog en båttur ut i mörkret för att kolla och bada i självlysande alger. Fick tyvärr inga bilder på det då alla bilder bara blev helt svarta. Efter båtturen väntade en brasa på oss och det var mysigt. Sammanlagt var vi ett gäng på 13 stycken :-)

Här är lite bilder från dagarna.

Chacahua

Imorgon ska vi åka med Christian och hans vänner till ett ställe som heter Chacahua. Där ska tydligen vara en fin strand och lagun. Vi ska vara där över helgen och kommer tillbaka på söndag.

Två bilder som Santos tog igår i baren på Hostelet.

Martes

Hello. Igår tisdag var jag på stranden med Katie, Brandon och Coco. Åt quesedillas och badade en massa.

På kvällen lagade Cammie supergod mat, shepherdspie och ceasarsallad. Skönt att ha någon som lagar mat här på Hostelet. Det är billigt och man behöver inte alltid gå ut och äta. Perfekt.

Igårkväll åkte Katie och Brandon vidare till San Cristobal. Vilket gjorde mig lite ledsen faktiskt. Alltid jobbigt när man träffar underbara människor och hänger med dem ett tag och sen vet man aldrig om man någonsin träffar dem igen.

Bye bye Brandon & Katie!!

Sabado y domingo

I lördags gick jag och Adrian på Katie och Brandons avskedsmiddag. Katie och Brandon är ett amerikanskt par som jobbat här på Hostelet. Och nu ska de fortsätta sin resa.

Under tiden vi var på middag åkte Max på rodeo nere i stan med ett stort gäng.

Inga, Erik (ägarna av Hostelet), Katie och Brandon
Adrian med sin stora margarita
Cammie (kocken på Hostelet) och T (bartendern)

Och igår söndag då var vi och kollade på Jazz. Santos en man från Italien bor här på Hostelet i tre månader och det var han som spelade trummor i bandet. Så alla på Hostelet åkte iväg för att kolla på honom.

Hola hola!

Hej. Sorry för dålig uppdatering men internetet har krånglat och även min bloggapp har krånglat. Men vi har det bra med mycket sol och bad hela dagen sen hänger vi med alla på Hostelet på kvällen. Igårkväll var vi på födelsedagsfest på La Punta vilket var jättetrevligt. Vi blev inbjudna av vår nye norsk/svenska kompis Christian som bor här i Puerto.

Killarna var lite trötta imorse så jag åkte till stranden med Jessica (en tjej från New York som jobbar på Hostelet) och Nino (en tysk kille som bor bredvid oss) sen kom det fler folk från Hostelet så vi var ett stort gäng där.

Killarna från Hostelet helt utslagna från att ha hoppat runder i de stora vågorna.

Lunes

Hejsan! Vi har precis vaknat. Ska till stranden om en stund.

Vamos ala playa

Idag har vi och ett stort gäng från Hostelet hängt på stranden hela dagen. Badat och pratat goja i skuggan. Ryan beställde färska ostron på stranden och de var verkligen supergoda helt annorlunda från vad man får i Sverige. Nu ikväll ska Max iväg och släppa ut små sköldpaddsbebisar och jag o Adrian ska åka och handla massa mat!

Pescado

Igårkväll var vi ute och åt fisk efter en heldag på stranden.

Hola amigos

Nu visar jag lite bilder på hur vi bor. Det är ingen jätteordning på våra prylar men det är lite svårt utan några som helst krokar eller hyllor. Men nu har vi ett litet kök och jag vill åka till marknaden någon dag så vi kan börja laga lite egen mat.

Vår dörr nr. 15
Lite av det än sålänge ej organiserade köket
Dörrarna in till våra rum mitt och Adrians till vänster och Max rum till höger

Mitt och Adrians rum
Max rum
"Vardagsrummet"
Toaletten med kalldusch

Miercoles

Det bästa med att vara iväg är att man inte behöver göra någonting och det är precis vad vi gjort idag. Ingenting. Bara slappat i poolen och beställt hit mat. Vi åt hummus, falafel och sawarma chicken. Nom nom.

Martes

Idag har vi flyttat in i vår nya bungalow så att säga. 4000pesos för 30 dagar. Riktigt billigt alltså. 670kr per person för en månad. Bra pris! Det fattas dock lite grejor som kök och lite möbler men sängarna är spillrans nya så man ska inte klaga. Hoppas också på att färre mygg letar sig upp där. Förra stället låg precis vid poolen alltså många mygg!!

Idag har vi då flyttat sedan åt vi på Monchistation! Förra resan åt vi där så många gånger så jag inte kan räkna dem. Och vi blev även vän med ägaren. Men han är i Norge hos sin tjej nu.

Sen spenderade vi lite tid på stranden och efter det åkte vi för att äta igen och ta ett kvällsdopp på lilla stranden nära Hostelet.