Saturday mood

Hejsan. Igårkväll blev det thaimat på The Rock. Vi va dock inte så jättenöjda med maten sen blev det en drink på ett ställe här nedanför. Vi träffade Jennies kompis Anders som kom förbi och följde med han och hans gäng till Banana bar. Där blev det öl och beerpong. Efter det gick vi vidare till standpartyt. Riktigt rolig kväll!! Blev nog någon öl förmycket för huvudet dunkade till imorse. Idag har vi varit på stranden här intill och bara softat. Duschade och packade allting nyss! Gött. Imorgon tar vi vidare oss till Krabi. Ikväll blir det pizza, sista shoppingrundan, köpa biljetter och godiskväll. Är galet trött. Puss!!

Friday mood

Sitter på vår lilla balkong och njuter samt svettas bort! Thailand är absolut det hetaste stället jag varit på. Gaaaah och solen är galet stark! Idag har vi varit på Long Beach. Finaste stranden här tycker jag. Träffade ett trevligt gäng vi förmodligen ska förfesta med ikväll. Har än sålänge varit en väldigt lugn resa. Tog min första drink igår! Efter stranden blev det lite shopping. Köpte ett par vita shorts, svinsnygga sandaler och två basic linnen. Allt det blev cirka 440kr. Gott!! Nu blir det dusch, chill och fix. Mys helt enkelt.

Not good

Jag har fått en allergisk reaktion av solen min panna och ögonlock va föst uppsvullna sen nu har det gått ner till ögonen och kinderna. Va hos läkaren igår och fick medicin samt kräm att smörja in med. Ska tillbaka dit ikväll för läkaren ville kolla på det igen. Pratade med Adrian imorse och han googla upp det tydligen ska det gå över efter cirka tre dagar. Vi får hoppas på det för detta är verkligen inte kul. Puss på er.

Hello Sweden

Hello. Har inte haft ork att skriva innan :) de senaste dagarna har vi besökt Kata beach i en natt, åkt till Koh Phi Phi, träffat på Jeanette och Tina, käkat två middagar med dem och varit på Long Beach. Igår brände jag pannan något djävulskt så den är till och med uppsvälld. Tycker jag ser lite dum ut... Och då hade jag ändå solskyddsfaktor 30 igår samt satt i skuggan hela tiden vi va på stranden. Galet alltså. Idag ser jag ut som någon med bandage runt pannan. Haha. Får absolut inte få någon sol på pannan idag! Ska köpa en hatt också. Får se vad vi ska göra idag har bott på ett skithotell i två nätter och hittade ett nytt igår som vi flyttar till idag. Bara 50kr dyrare per natt så det är bra!! Nu blir det frulle och vänta på vårt nya rum :)

Off to Thailand

Sitter på tåget mot Kastrup!

Last days

Lördagen blev galen. Söndagen va bara mys. Måndagen va jobb 11.30-18 och idag jobb 16-23. Imorgon jobb 11-17. Nu ska vi sova. Puss.

Cosmo

Fördrink på Torstens. Sen dinnertime. Hoppas på en rolig sista lördag i Sverige innan Thailand.

Saturday mood

Efter klipp och sling igår lunchade jag och Denise på jobb sen fikade jag med Jesper och snackade planerade lite festival till sommarens bravader. Och jobb 17-02. Idag är vi lediga men sitter ändå i baren på jobbet med en kaffe. Vaknade i tid idag och tyckte det passade sig att vandra ner till jobbet för en liten fika. Ikväll blir det alkoholhaltiga drycker, födelsedagsfirande, god middag och dans på borden! Hoppas på en underbar och trevlig ledig lördag!!

Hair

Sitter hos min kollega Denise (som även är frisör) och slingar håret blir lite klipp sen också :)

Woopido

Tjenixen. Fick mysa med Jennie idag och är mycket nöjd med det. Fick även följa med henne när hon skulle sätta in exstations. Sen gick vi till hemmakväll och köpte cola + choklad. Middagen blev fiskgratäng som Jennie fixade till. Mys! Nu är jag hemma hos Addi och kollar på klipp på existenz. Woopido så skoj. Om 8 dagar sticker vi!

I väntan

Sitter på jobbet med en kaffe i väntan på att jag ska ta tåget till Helsingborg. Ska träffa Jennie vid 17 för att hon slutar på jobbet då. Sitter i baren och snackar lite med mina kära kollegor Johan & Jessica.

My favorite candy

Sura nappar!!! Så gott. Sitter i sängen och kollar på dokumentärserien Acient Aliens. Riktigt intressant. Kan inte riktigt sova än... ;)

Hot hot hot

Det enda jag tänker på nu är Thailand, Thailand och ja Thailand!! Sååå skönt med värme, sol & bad. Imorgon ska jag vara med Jennie och snacka om resan. Men nu är det strax sovdax!

Revenge

Kollar på serien Revenge. Tycker faktiskt om den. Lite likt OC på något vis. Gjorde nyss en salami & brie macka. Äter verkligen hela tiden när jag är hemma. Igår käkade jag och Adrian Ca fyra gånger! Och jag snaskade till det säkert tre gånger mer ;) haha!

Mexican food

Lagade nyss burritos till Zack, pappa och mig! Sjukt gott. Började med att koka upp matvete med grönsaksbuljong och curry sen stekte jag färsen med stark tacokrydda, tabasco och lime. Fyllde små tortilla bröd med vetet och färsen sen ost över och in i ugnen på 175 grader i ca 10 minuter. Serverades med sallad och crème fraishe!

Bläää

Sjuk idag :( hostar och nyser! Men om ca 10 dagar är vi påväg till varmare breddgrader! Så nice!! :)

H&M

Fick hem ett hm paket idag! Innehållet var denna fejkmocka jacka i vinrött, två bikinis och en standhandduk till Thailand!

Bus favoriter

Brukar kleta in mig först med crèmen sedan avsluta med sprayet! Under vintern kör jag bara bröst, armar och ansikte.

Time to sleep

Har verkligen vänt på dygnet de sista veckorna. Somnar vid fyra-fem och vaknar runt tre. Fy! Ska verkligen försöka somna nu!!!

My little house

Ändrat om i min lilla stuga. Nya örngott, ny renfäll på golvet samt de två stora zebrakuddarna! Mycket nöjd. Pappa fixar klädstången imorgon då får ni se bild på det.

Today

Vaknade sent. Tvättade alla sängkläder. Käkade frukost. Duschade. Åkte till väla. Besökte telenor samt sushi stället. Gick till Ikea. Köpte fel jävla klädstång. Får se om vi kan fixa det ändå. Käkade nyss räkmacka.

Fan

Min nya mobil som jag hann ha i 12 dagar blev snodd på tempel igår. Helvete säger jag bara. Imorgon blir det telenor och fixa så jag kan få en ny telefon. Får ha min gamla sålänge. Men det är ingen fara egentligen! Hade varit värre om jag blev av med pass eller hela väskan! Nu sovdax.