Home sweet home

Hej hej! Sorry för den kassa uppdateringen men har ju faktiskt haft annat att stå i. Resan hem gick jättebra. Men fy vad kallt det är här i Sverige. Trodde det skulle blivit lite vår iallafall. Men icke sa nicke. Fick dock en liten fin bukett vårblommor av Zeth när han kom hem från dagis. Gulle. Annars idag (första hela dagen i Sverige) har jag och mamma varit på stan. Vi käkade bakpotatis och mös runder. Jag fick tre nagellack och en brun utan sol. Jag vet att jag är brun nu men varför inte göra det ännu bättre ;) haha!

Friday mood

Igår var hela kollektivet i full rulle. Vid fem snåret började det göras caipirinhas, drinkar och köpas öl. Vi hade en jättetrevlig förfest här i lägenheten sedan drog vid ut till Lapa. Vi gick upp för den kända trappan (bilden) och sen ner igen. Haha. Efter det åkte jag och Adrian hem för att diska och städa lägenheten + lite mystime. En rolig kväll fast det inte slutade med nattklubb. Idag har jag bara varit så seg. Var på stranden ett litet tag annars har jag och gänget bara chillat. Imorgon blir det flytt till ett annat hostel då ägaren till denna lägenheten ska flytta. Sen blir det stranden. Ciao!

Thursday mood

Jag har inte bara bränt mig på rumpan utan hela ryggen också. Buhu. Men så går det när man inte är försiktig i solen. Efter snaste inlägget har jag hunnit följa med Diddi till en salong för hon skulle vaxa benen, köpt ett linne för 80kr, handlat bröd, käkat mackor + nudlar, packat om min packning och softat med teamet. Om ni tycker jag är dödstråkig för att jag inte lägger in några bilder är det för att Kim har alla bilderna och han är för lat att lägga in dem på sin dator. Haha. Bilder kommer när jag är hemma! Sorry! Imorgon blir det Jesus-stayn! Upp med tuppen för frukost och sen åker vi. Kram.

Yey in Rio

Idag var det finfint väder (precis som väder.se förutspådde). Det blev en fyra timmars häng på stranden med Kim och Lukas. Har bränt mig på rumpan lite. Haha. Efter stranden skulle killarna upp i Favelan (slum-områdena här kallas så) då gick jag hem själv. Hittade hur lätt som helst + att det var väldigt mysigt att bara så runder själv i den stora staden. En riktig power walk fick det bli. När jag kom fram blev det duschen och sen några mackor med min man. Ikväll får det minsann bli att äta hemma igen, till och med McDonalds är dyrare här än hemma. Kramis!

Update

Dåligt väder idag igen! Blä. Men kollade upp vädret precis och på torsdag till måndag ska det vara sol. Nu ska man ju inte lita på det men man kan ju alltid hoppas. Inte så kul att bara sitta inne hela dagarna här i vårt lilla kollektiv. Imorgon blir det kanske en stadstur och sen vill jag f*n ha sol så jag kan bli lite brun iallafall. Nu är det sångstund i köket och snart blir det klio-restaurang. Kram!

Rio de Janeiro

Nu är vi framme i Rio! Vi bor i en lägehet fylld med svenskar. Haha. Hittade det genom två svenska tjejer som vi träffade i Paraty. Lite trångt men ändå nice, känns mer som om bo typ i en studentkorridor än på Hostel. Fast Magnus som äger det ska stänga ner på söndag så då får vi bo en natt på ett annat ställe förmodligen. Hoppas hoppas på fint väder imorgon så vi kan gå ner till Copacobana eller Ipanema och soooola. Blir nog inte så mycket badande då vågorna är sjukt höga! Kram.

Update

Vädret är inte helt hundra idag heller så vi skippade båtturen. Vi har dock köpt biljetter till Rio (200kr) och ska åka imorgon vid tio. Resan tar bara fyra timmar. Vi har även köpt mat och det vankas burritos ikväll. Hoppas verkligen att jag kommer älska Rio och att vädret kommer vara på topp hela veckan. Haha. Tänkte gå ner och lägga mig på stranden någon timme nu. Puss!

Mulet

Det ar inte alls kul med mulet vader hela dagen. Vi har inte gjort nagonting pa hela dagen. Imorgon blir det dock en battur for 120kr som pagar i fem timmar och man aker och kollar pa lite oar och sa! Hoppas man far lite mer branna pa kroppen da iallafall. Langtar mest bara hem nu faktiskt. Men pa mandag aker vi till Rio. Hoppas jag far ett battre intryck av Brasilien da. Kram pa er!

Brasilien är dyrt!

Hellu. Piraty är en mysig liten by med jättemysiga butiker men allt är så jäkla dyrt så man vill bara hem. Haha. En tonfiskburk i affären kostade 18kr, ett shampoo kostade 36kr och en redbull kostade också 36kr och då är detta priser i en vanlig typ ica butik. Så hitta något att shoppa är ju bara att glömma. Vi gick in i några butiker igår och såklart blev man helt kär i massa grejor. Funderar på att äta nudlar i två dagar så jag kan köpa en ask jag hittade igår. Haha. Boende per natt är kostar 100kr och om man bara har 200kr att spendera och allt är svindyrt är det inte så kul. Nej, Brasilien är fint men inte värt det. Man kan åka till sååå många andra ställen här borta som är minst lika fina och kostar inte en ens hälften av vad det kostar här. Jag tror inte det blir mer Brasilien i mitt liv iallafall men man ska aldrig säga aldrig.

Idag är det lite mulet så då blir det nog bara mysa och spendera så lite pengar som möjligt. Spela kort kanske. Vi får se! Snart är vi hemma iallafall. Kisses.

Paraty

Hejsan mina små bollar. Vi har kommit fram till Paraty - Brasilien nu. Om 40min är det firande av St. Patricks day och mitt gröna linne är på. Hostelet bjussar på irlänsk stew, potatismos och fria drinkar för 100kr. Allt är så helvetes dyrt här i Brasilen. Imorgon blir det laga mat själv. Måste bara hitta en affär först. Nu vill Adrian ha datorn. Kisses.

Iguazú

Vi har haft några riktigt härliga dagar här i Punto Iguazú. Hostelet har varit nice, maten och skällskapet. Vi har hängt med ett helt dussin danskar. Supertrevliga och ibland förstår man inte dem alls. Men för det mesta har språket och att förstå gått galant. Vi är fortfarande kvar här pga att vi fick ett bättre pris på den bussen som går imorgon. Så på torsdagkväll kommer vi äntligen vara framme på våran näst stista destination Paraty. Där hänger vi tills vi tröttnar och sedan blir det några nätter i Rio de Janeiro och sen hem! Vi flyger på kvällen den 28 och landar på Kastrup klockan 19.00 den 29.
Igår var vi och kollade på den största turistgrejen här - Iguazú vattenfallen läs här men det var inte bara vatten som var kul att titta på utan i parken fanns mängder med fjärilar, pungråttor, leguaner, fåglar, spindlar och ödlor. Kändes lite som en djurpark. Här kommer några bilder...

Right now - Punto Iugazu!

Hejsan! Nu är vi framme i Punto Iugazu. Kim visade oss till ett riktigt nice hostel där vi bor alla fyra i ett rum. Hostelet har en stooooor pool med solstolar, bar, stor restaurang mm. Lite som ett resortställe men minus alla kinkiga pensionärer och jobbiga barnfamiljer. Haha. No offense. Imorgon eller på måndag blir det att kolla på vattenfallen och idag har det bara blivit att hänga vid poolen och sola. Nu kommer ltre bilder från Salar de Uyuni. Första bilden är på en tågkyrkogård, andra på saltöknen med mig och Adrian gullandes och den tredje sitter jag vid hotelet som är helt gjort i salt.

Jueves

Ikvall aker vi vidare till Igazu. Dar ska vi mota upp Kim och kolla pa stora vattenfall! Blir en tva tre dagar dar sedan aker vi vidare till Brasilien. Da blir det bara sola & bada! Tva veckor "riktig" semester innan vi aker hem. Det kanns inte sa jatte semestrigt nar man flanger runder pa olika stallen varannan dag och sitter i bussar flera timmar osv. Det enda jobbiga nu ar att bade Argentina & Brasilen ar mycket dyrare laner i de vi varit i innan. Bussturen harifran till Igazu kostade namligen nastan 700kr. Puh! Det ar tva och halv dagars budget for mig. Och jag antar att den sista bussturen kommer kosta lika mycket. Men men sant ar det! Om nagra timmar blir det 24h busstur! Kram.

Update

Hej mina sma vanner. Skulle bara beratta att vi inte har haft internet eller internet pa stallena vi bott pa plus att Adrians dator ar hel knas sa det blir nog inga bilder forrens vi kommer hem. Kram.

Martes

Hejsan! Är väldigt glad idag för resan som vi ska ta imorgon kommer inte vara en 42timmars tur som vi trodde utan mer 24timmar med allt. Riktigt underbart! Igårkväll spelade jag och Adrian Beerpong här på hostlet och vi kom tvåa! och då var det en massa amerikanare med också. Sjukt nöjd över att bli tvåa eftersom det var tolv lag som spelade allt som allt. Och jag påstår att jag fick i blev bollar än Adrian också. Hihi. För er som inte vet vad Beerpong är så kan jag försöka förklara. Du har sex plastglas med öl i på varje sida av bordet sen ska du försöka pricka dessa glasen med en pingisboll. Rätt så kul faktiskt. Här är en liten bild.
Nu ska jag läsa lite bok och bara ta det lugnt. Imorgon börjar vi ta oss till La Paz. Kram!