Chachacua nr. 2

Helgen i chachacua har varit trevlig med många nya bekantskaper. Utöver det har jag saknat Puerto väldigt mycket. Våra cabanas i chachacua var inte jättefina och stranden var precis som vilken strand som helst. Det låg ungefär 2,5 timme bort härifrån med minibuss och båt.

Igårkväll var väldigt härlig då vi tog en båttur ut i mörkret för att kolla och bada i självlysande alger. Fick tyvärr inga bilder på det då alla bilder bara blev helt svarta. Efter båtturen väntade en brasa på oss och det var mysigt. Sammanlagt var vi ett gäng på 13 stycken :-)

Här är lite bilder från dagarna.

Chacahua

Imorgon ska vi åka med Christian och hans vänner till ett ställe som heter Chacahua. Där ska tydligen vara en fin strand och lagun. Vi ska vara där över helgen och kommer tillbaka på söndag.

Två bilder som Santos tog igår i baren på Hostelet.

Martes

Hello. Igår tisdag var jag på stranden med Katie, Brandon och Coco. Åt quesedillas och badade en massa.

På kvällen lagade Cammie supergod mat, shepherdspie och ceasarsallad. Skönt att ha någon som lagar mat här på Hostelet. Det är billigt och man behöver inte alltid gå ut och äta. Perfekt.

Igårkväll åkte Katie och Brandon vidare till San Cristobal. Vilket gjorde mig lite ledsen faktiskt. Alltid jobbigt när man träffar underbara människor och hänger med dem ett tag och sen vet man aldrig om man någonsin träffar dem igen.

Bye bye Brandon & Katie!!

Sabado y domingo

I lördags gick jag och Adrian på Katie och Brandons avskedsmiddag. Katie och Brandon är ett amerikanskt par som jobbat här på Hostelet. Och nu ska de fortsätta sin resa.

Under tiden vi var på middag åkte Max på rodeo nere i stan med ett stort gäng.

Inga, Erik (ägarna av Hostelet), Katie och Brandon
Adrian med sin stora margarita
Cammie (kocken på Hostelet) och T (bartendern)

Och igår söndag då var vi och kollade på Jazz. Santos en man från Italien bor här på Hostelet i tre månader och det var han som spelade trummor i bandet. Så alla på Hostelet åkte iväg för att kolla på honom.

Hola hola!

Hej. Sorry för dålig uppdatering men internetet har krånglat och även min bloggapp har krånglat. Men vi har det bra med mycket sol och bad hela dagen sen hänger vi med alla på Hostelet på kvällen. Igårkväll var vi på födelsedagsfest på La Punta vilket var jättetrevligt. Vi blev inbjudna av vår nye norsk/svenska kompis Christian som bor här i Puerto.

Killarna var lite trötta imorse så jag åkte till stranden med Jessica (en tjej från New York som jobbar på Hostelet) och Nino (en tysk kille som bor bredvid oss) sen kom det fler folk från Hostelet så vi var ett stort gäng där.

Killarna från Hostelet helt utslagna från att ha hoppat runder i de stora vågorna.

Lunes

Hejsan! Vi har precis vaknat. Ska till stranden om en stund.

Vamos ala playa

Idag har vi och ett stort gäng från Hostelet hängt på stranden hela dagen. Badat och pratat goja i skuggan. Ryan beställde färska ostron på stranden och de var verkligen supergoda helt annorlunda från vad man får i Sverige. Nu ikväll ska Max iväg och släppa ut små sköldpaddsbebisar och jag o Adrian ska åka och handla massa mat!

Pescado

Igårkväll var vi ute och åt fisk efter en heldag på stranden.

Hola amigos

Nu visar jag lite bilder på hur vi bor. Det är ingen jätteordning på våra prylar men det är lite svårt utan några som helst krokar eller hyllor. Men nu har vi ett litet kök och jag vill åka till marknaden någon dag så vi kan börja laga lite egen mat.

Vår dörr nr. 15
Lite av det än sålänge ej organiserade köket
Dörrarna in till våra rum mitt och Adrians till vänster och Max rum till höger

Mitt och Adrians rum
Max rum
"Vardagsrummet"
Toaletten med kalldusch

Miercoles

Det bästa med att vara iväg är att man inte behöver göra någonting och det är precis vad vi gjort idag. Ingenting. Bara slappat i poolen och beställt hit mat. Vi åt hummus, falafel och sawarma chicken. Nom nom.

Martes

Idag har vi flyttat in i vår nya bungalow så att säga. 4000pesos för 30 dagar. Riktigt billigt alltså. 670kr per person för en månad. Bra pris! Det fattas dock lite grejor som kök och lite möbler men sängarna är spillrans nya så man ska inte klaga. Hoppas också på att färre mygg letar sig upp där. Förra stället låg precis vid poolen alltså många mygg!!

Idag har vi då flyttat sedan åt vi på Monchistation! Förra resan åt vi där så många gånger så jag inte kan räkna dem. Och vi blev även vän med ägaren. Men han är i Norge hos sin tjej nu.

Sen spenderade vi lite tid på stranden och efter det åkte vi för att äta igen och ta ett kvällsdopp på lilla stranden nära Hostelet.

Buenos noches

Ikväll har vi ätit på restaurang Black Velvet och jag har hittat en hatt för 100pesos vilket motsvarar ganska så exakt 50kr. Enkelt och bra.

Vi tog in två rätter var ikväll och det var inga små portioner så man blev verkligen supermätt!

Lunes

Idag, måndag har jag iallafall bara hängt i vår bungalow och på terassen utanför. När jag vaknade var min panna uppsvullen och jag trodde då att jag hade fått en allergiskreaktion av solen. Det fick jag nämligen i Thailand och då hade jag uppsvullet ansikte i fyra dagar. Inte särskilt kul alltså. Men nu efter denna dagen vet jag inte säkert om det är det eller om svullnaden i pannan bara beror på de två myggbett jag fått där.

Jag får se imorgon när jag vaknar hur det ser ut då. Ikväll ska jag iallafall köpa en hatt och vara superförsiktig i solen. Främst med ansiktet då jag är så känslig tydligen.

Imorgon om det inte blivit värre för min del blir det stranden. Har haft supertråkigt idag. Men hunnit läsa ut en hel bok har jag gjort.

Killarna håller på att fixa sig och snart blir det hattinköp och mat.

Morgonmys

Jag har precis vaknat upp. Killarna ligger och sover. Men de två spelade monopol inatt så inte konstigt att de fortfarande sover. Ligger i hängmattan på vår "terass" utanför vår lilla bungalow och har poolen precis bredvid mig.

Idag ska vi till den finaste stranden här, Carazillio. Sen vad vi mer ska hitta på har jag ingen aning om. Puss på er!

Sol och bad!!

Nu är vi framme i härliga och varma Puerto Escondido. Uppdaterar mera imorgon eller ikväll. Vi har solat och badat hela dagen och nu snart ska vi iväg och äta kvällsmat!

Max är nöjd med att vara i värmen.

Mexico city no. 4

Idag har vi varit på tur i den stora staden. Efter frukosten besökte vi ruinerna av en gammal Aztec stad här mitt i Mexico City. Platsen heter Templo Mayor och i anknytning till ruinerna finns även ett stort museum vi även besökte. Massa coola statyer, guld, halsband, djur och människor de hittat vid ruinerna.

Mexico City no. 3

Igårkväll gick vi ut på restaurang. Det blev inte Le Cardenal de hade tydligen stängt. Men vi hittade ett annat superfint ställe med jättegod mat! Så jag är nöjd. Efter maten gick vi till parken sen hem för att chilla/sova.

Mexico City no. 2

Idag gick vi upp vid tio snåret för att bege oss på en långrunda i staden. Vi gick bort till den stora parken sedan vidare mot Zona Rosa som är ett lite finare shoppingområde. När vi väl kommit fram dit åt vi på Wendys. Något Adrian velat göra länge sedan blev det en kaffe på Starbucks. Vidare gick vi mot parken igen och upp på ett annat trevligt område där vi inte varit innan. Där blev det en öl sen kom regnet. Så var vi hemma på Hostelet vid fyra igen. Så vi har gått ganska mycket idag. Ikväll blir det middag på en restaurang som lite komiskt nog heter El Cardenal.

Jag med mitt lila hår lite fixad inför ikväll.

Mexico City

Hejsan! Nu har vi landat i Mexico City. Här ska vi vara tills lördag om vi inte hittar billiga flygbiljetter som går på söndagen eller så istället. Killen i receptionen här på Hostelet sa nämligen att det är billigare att flyga till Puerto Escondido än att ta buss. Sen går det ju  ungefär 16timmar fortare med flyg också.

Nu ikväll har vi bara slängt in väskorna och tagit en dusch för att sedan ge oss ut på en liten promenad i stan. Jag åt även en supergod pizza med massa stark mexicansk sås på :-)

Nu ska vi bädda och snart gå till sängs. Massa kramar till er därhemma.
Här hat vi Max på vårt Hostelrum.

Nyårskvällen

Vi kom fram till Frankfurt 20.30 ikväll. Hämtade väskorna och köpte goda mackor på flygplatsen. Sen tog vi en taxi till hotellet som låg ca 10 minuter bort. Hotellet var verkligen över förväntan. Jättefint och bra service. In med väskorna och gick ner i restaurangen för att äta lite pizza. Vid tolvslaget drack vi skumpa och spelade Abbas "happy new year". Fick se lite raketer men höra otroligt många mer. Nu är det strax läggdags. Utcheck klockan 11 sen går flyget 13.30 mot Mexico City. Skriver mer när vi kommit på plats lite där.
Adrian och Max spelar monopol innan läggdags.