Brasilien är dyrt!

Hellu. Piraty är en mysig liten by med jättemysiga butiker men allt är så jäkla dyrt så man vill bara hem. Haha. En tonfiskburk i affären kostade 18kr, ett shampoo kostade 36kr och en redbull kostade också 36kr och då är detta priser i en vanlig typ ica butik. Så hitta något att shoppa är ju bara att glömma. Vi gick in i några butiker igår och såklart blev man helt kär i massa grejor. Funderar på att äta nudlar i två dagar så jag kan köpa en ask jag hittade igår. Haha. Boende per natt är kostar 100kr och om man bara har 200kr att spendera och allt är svindyrt är det inte så kul. Nej, Brasilien är fint men inte värt det. Man kan åka till sååå många andra ställen här borta som är minst lika fina och kostar inte en ens hälften av vad det kostar här. Jag tror inte det blir mer Brasilien i mitt liv iallafall men man ska aldrig säga aldrig.

Idag är det lite mulet så då blir det nog bara mysa och spendera så lite pengar som möjligt. Spela kort kanske. Vi får se! Snart är vi hemma iallafall. Kisses.

1 Kommentarer
Rafael

Är nattlivet också dyrt? Vad kostar drinkar och öl?

2011-07-22 | 19:23:15

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail:

Blogg/url:

Din kommentar: