Loco

Tänkte dela med mig av två knasiga saker med Mexico

När vi gick ut på en klubb en kväll i Mexico City. Eller vänta jag kanske ska börja med att berätta att här i Mexico får du inte spola ner toalettpappret. Du slänger det i en papperskorg bredvid toastolen. Ja, frid och fröjd. Så när du skulle gå på toaletten möttes du av en fet tant som delade ut lite toapapper till var och en. Tack tack. Kan även säga då att när Kim gick på toa på den klubben insåg han att toapappret han fått inte riktigt räckte så han fick snällt ställa sig upp i det lilla båset och be om mer. Haha.
Jag har sett mammor amma innan. Helt okej. Bryr mig inte. Men jag har fan aldrig sett en mamma amma på en moppe innan. Jodå, där sitter en hel familj på en moppe och kör förbi och lilla barnet i mitten blir matad av tutte. Hm. Mitt på ljusa dagen och mängder av trafik. Har även sett samma sak när jag skulle handla lite dricka i en kiosk. Då sitter hon i kassan och ammar. Sköter betalningen och allting med en liten unge hängande. Så här behöver du inte bry dig om var du matar bebben! Tips för er mammor som ska till Mexico.

0 Kommentarer

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail:

Blogg/url:

Din kommentar: