Lunes

Måndag 13 december, 00:02


Igår kom vi fram till ön, Isla Holbox från Tulum. Det tog lite tid att ta sig hit och vi fick vänta cirka två timmar i Cancun på nästa buss. Men där blev det McDonalds (som vi inte käkat sen Mexico City) och sova på en av McDonalds soffor för min del. Vi hade ju gått upp vid sju och jag mådde fortfarande inte helt hundra så det var väl inte så konstigt att man somnade. Nu till Isla Holbox. Ön är väldigt mysig och liten. Vi har inte haft något fint väder. Inte alls faktiskt. Det är blåsigt och molnigt precis som en kall september dag hemma i Svearike. Men vi har hamnat på ett helt underbart hostel som är helt underbart! Det heter Tribu. Vi har bestämt oss för att bo här i tre nätter till så alltså fyra med alla för att det är så fint och billigt hostel. Om jag hade haft en hostel hade jag velat att det skulle se ut såhär.

 

Annars idag har jag och Erik hyrt en golfbil och haft golfbilssafari hela ön runt. Det är verkligen skitkul att köra golfbil. När jag blir stor ska jag bo på en ö och ha en golfbil så jag aldrig behöver ta körkort. Superbra ju! Och mamma bli inte orolig nu, jag kommer förmodligen skaffa ett körkort ändå. Ja. Hm. Ikväll provade vi Isla Holbox berömda (enligt google och Johanna) hummerpizza. Det var gott! Men vi delade en stor på oss fem eftersom den var rätt så dyr.

 

Imorgon hoppas vi på fint väder och den 16 åker vi vidare till Isla Mujeres! Poss.


1 Kommentarer
Carina åberg

Kära Sanna!

Vi följer din blogg och ditt reseäventyr hela familjen. Njut varje dag och tänk på att uppskatta lyxen av att få resa. Hoppas att ni får en härlig jul och nyårshelg, du är mycket saknad här hemma!

Idag kommer mamma, pappa, Zeth och Bazze hit på lunch, det ska bli så mysigt!

Va rädd om dig lilla Sanna( för oss blir du aldrig stor:) Många kramar Carina, Stefan, Matilda, Filippa, Olivia

2010-12-18 | 08:32:54

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail:

Blogg/url:

Din kommentar: