MIÉRCOLES

Skrivet Onsdagen den 8 december, 18:04


 

Brrr… nu har vi kommit fram till San Cristobal de las Casas. Och som vi väntade oss är det lite kyligare här. Tycker dock att det var hemskt kyligt i vårt hostelrum. Blä. Men tydligen ska ju denna staden ligga väldigt högt upp så det är därför det är kallt. Men varje gång vi har varit på ett lite kallare ställe har jag problem med vad jag ska ha på mig då jag bara har två hoodies (inte jättesnyggt) och ett par jeans. Tror ni man kan hitta en snygg kofta någonstans? Nja. Att hitta snygga saker är fan en prövning här i Mexico. Jag och Johanna tyckte dock att här i San Cristobal har de lite lite snyggare klädstil. Men guuuud vad kallt det är i rummet. Jag har sitter här med båda mina hoddies på mig.

 

Annars idag anlände vi vid tio tiden med bussen och det var redan snack om när vi gick av att ta bussen vidare till Tulum direkt. Jag var inte så sugen på det. Nej, sova på buss är inte riktigt min grej. Så vi blev hookade till ett hostel direkt och fick gratis taxi dit. Så vi slängde in väskorna och begav oss ut på stan. Det tog många caféer innan vi bestämde oss för att verkligen sitta ner. Jag tog en ost och skink pannini som var faktiskt väldigt god. Ingenting mot osten och skinkan hemma dock. Jag drömmer fortfarande om en fet ost och skink baguette. Nog om det. Vi gick vidare till en ”inomhus-marknad” där jag köpte en nyckelring med en turkos sten. Haha. Sen gick vi lite längre och hittade indianmarknaden, där köpte jag två gjejor till pappa eftersom han bett mig om det. Efteråt gick vi till vårt hostel för siesta och nu har jag vaknat. Ska snart ut och käka. Är vrååååålhungrig.

 

Btw! Adrian blev biten av en skorpinon innan vi steg på bussen till San Cristobal. Helt sjukt egentligen. Vi misstänker att den lilla rackaren har krypit in i Adrians tröja när han haft den utomhus liggandes hela dagen och när han skulle ta på den när han klev på bussen blev han stucken. Adrian bara börjar säga ”det var något som bet mig, fan vad det bränns” på ryggen då. Och jag ser att det är en mal på gardinerna vid några säten. Och pekar samt säger ”det var den som bet dig”. Då säger Adrian att det det är en skorpinon. Trodde han skrämta först men icke sa nicke. Det blev ett jävla liv på bussen när folket fattar att det är en skorpinon. En fransk brud dödar dock den med sin flip-flop och Adrian får gå och kollas av en sjuksköterska. Hon trycker tydligen bara på det och tvättar med sprit. Sen får Adrian sätta sig på bussen igen och då åker vi. Tydligen är det så att det är de skorpinonerna som är vita, de är mest farliga. Och annars känns det oftast som ett getingstick (om man inte är allergisk då vill säga).

 

Nu nog om detta. Adrian mår bra, vi alla mår bra nu vill jag ha maaaaaaaat! Kramis.


1 Kommentarer
Anonym

PUSS SANNA <3

2010-12-16 | 20:35:15
URL: http://hedbergemelie.blogg.se/

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail:

Blogg/url:

Din kommentar: