Vela gira

Nu är vi äntligen, äntligen framme i Cartagena, Colombia. seglingsturen har varit både underbar och det värsta jag varit med om. De två första dagarna var vi på två öar som var helt fantastiska. Den första ön som ligger vid San Blas var vi och åt grillad fisk och kokos-ris hos Kuna-familjer som bodde på ön. Det bodde tre familjer på ön och den var pytteliten. Väldigt mysigt. Den andra dagen var vi på en annan ö vid Coco Bandero och den var helt öde. På kvällen grillade vi och sånt. Så jäkla mysigt så det finns inte. Riktig pirat mini-ö. Jag fick se stora levande sjöstjärnor, en Doris fisk (ni vet i Hitta Nemo) och massa flygfiskar.

Efter ö-besöken började helvetet. 42 timmar som blev till cirka 50 timmar båttur utan att stanna. Och det gungade som in i helvete. Det jobbigaste med att vara på en båt som gungar är att du kan inte göra någonting, och om du väl ska försöka göra något som att tex gå på toaletten är det ett helvete. Jag har bestämt mig för att nästa båt jag ska sätta mig på kommer vara Scandlines över till Sverige. Ingen mer båt. Fy fy fy. Sista natten var den västa för mig. Jag hade knappt ätit något på två dygn, vi kom in i värsta ovädret så man fick ligga och hålla i sig i sängen, jag fick min mens, jag var ledsen arg och rädd på samma gång, jag fick diarré och var superförkyld och kunde knappt andas. Jag var så galet lycklig när jag fick hoppa av båten och komma till land. Kan ha varit det bästa på länge. Men nu är vi framme och Cartagena är jättejättevackert!

1 Kommentarer
Josefin & Anna-Bell

Bilderna på dig är jätte fina, Sanna. Det verkar som att du har haft ditt livs upplevelse på den båten (och inte på det positiva sättet) hehe! Tur att du överlevde. Tänker på dig, kramar /Anna-Bell & Josefin :)

2011-02-05 | 01:18:02

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail:

Blogg/url:

Din kommentar: