Antigua

Förlåt mina vänner för att jag är såååå dålig på att blogga. Men man har inte riktigt ork till att skriva och det man skriver om delar jag inte med er. Inte lika kul då. Men iallafall nu tänkte jag skriva lite. I Lanquin bodde vi på ett jättefint Hostel med bergen runt omkring oss, i duschen var det helt öppet så när man stod och duschade kunde man kolla ut på den otroligt fina utsikten! På Hostlet bodde även två supersöta hundvalpar som jag gillade att klappa och försöka gosa med. Första dagen i Lanquin tog vi en tur till floden där vi åkte runder i "badringar" med stömmen. Det var jättemysigt. Men lite läskigt också. Man vet ju aldrig vad som lurar i vassen. Haha. Jag var lite rädd för att stöta ihop med en orm som simma runder eller något. Men det gjorde jag som tur var inte.

Andra dagen åkte vi på en tur till sjön. Där gick vi i en grotta. Och hela denna upplevelsen (som mest var läskig) går inte att beskriva. Vi gick in i en grotta med varsitt stearinljus. Upp för stegar, ner i vattnet mm. Något av det sista vi skulle göra i grottbesöket var att hoppa ner i ett svart hål. Jag trodde (eller mest hoppades på) att guiden vi hade skojade med mig när han förklarade vad vi skulle göra. Men jag hoppade! Och jag var den andra personen som hoppade plus att det inte ens var upplyst då. Väldigt stolt över mig själv där. Men man hade ju inte mycket annat till val än att hoppa. Nog om det. Just nu är vi i en stad som heter Antigua. Mysig stad men jag gillar stränderna bättre. Plus att på kvällen här är det rätt så kyligt. Men man ska ju inte klaga. 20 minus hemma. Eller något i den stilen. Imorgon ska vi säga hejdå till Erik och hämta Markus på flygplatsen. Sen åka till något ställe vid en sjö. Åååh, jag längar bara till ständerna! Och efter er såklart! Puss.

0 Kommentarer

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail:

Blogg/url:

Din kommentar: